Brandstofdrukregelaar voor jouw auto

Brandstof-regelaar Voor Top modellen
- Brandstofdrukregelaar VOLKSWAGEN GOLF
- Brandstofdrukregelaar BMW 3-serie
- Brandstofregelaar VOLKSWAGEN POLO
- BMW 1-serie
- Brandstofdrukregelaar BMW 5-serie
- Brandstofdrukregelaar OPEL CORSA
- Brandstofregelaar OPEL ASTRA
- MERCEDES-BENZ C-Klasse
- Brandstofdrukregelaar FORD FIESTA
- Brandstofdrukregelaar CITROЁN BERLINGO
- Brandstofregelaar AUDI A3
- AUDI A4
- Brandstofdrukregelaar RENAULT CLIO
- Brandstofdrukregelaar MERCEDES-BENZ E-Klasse
- Brandstofregelaar FORD FOCUS
- PEUGEOT PARTNER
- Brandstofdrukregelaar FIAT DUCATO
- Brandstofdrukregelaar VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- Brandstofregelaar CITROЁN C3
- CITROЁN C4
Brandstofdrukregelaar kapot? » Slijtage opmerken • Foutoorzaken • Tips voor montage
De brandstofdrukregelaar, ook benzinedrukregelaar genoemd, is een onderdeel dat in benzinemotoren met injectiesysteem nodig is. De benzinedrukregelaar moet daarbij de optimale druk in de injectieleiding stabiliseren en handhaven. Natuurlijk is het onderdeel met de vooruitgang van verbrandingsmotoren tevens veranderd. In onze uitgebreide online shop voor vervangingsonderdelen krijgt u voor bijna alle gangbare injectiemotoren de passende brandstofdrukregelaar. Vanzelfsprekend bieden wij uitsluitend hoogwaardige producten aan de gebruikelijke gunstige prijzen.
Taak en werkingsprincipe van de brandstofdrukregelaar
In principe is de brandstofdrukregelaar met een drukverlager te vergelijken. Deze heeft eveneens de taak, de brandstofdruk constant te houden. Weliswaar zijn er verschillende injectiesystemen zoals de multipoint-benzine-inspuiting. Het werkingsprincipe van de brandstofdrukregelaar is echter altijd hetzelfde. Bij wagens met smoorklep verandert de smoorklepinstelling bijvoorbeeld de druk in de luchtinlaatleiding. Daardoor ontstaat een drukverschil tussen de luchtinlaatleiding en het inlaatspruitstuk. De taak van de benzinedrukregelaar is nu eenvoudigweg, de brandstofdruk aan de veranderde drukverhoudingen aan te passen zodat ook bij verschillende druk altijd een constante brandstofdruk wordt bereikt.
De technische uitrusting van de drukregelaar in de loop der tijd
De constructie is in de loop der laatste decennia niet veel veranderd, des te meer echter de aansturing. Vroeger werd de brandstofdrukregelaar via de onderdruk in de inlaat en een daartussen geschakelde klep aangestuurd. Tegenwoordig zendt de druksensor in de inlaat zijn waarde aan de motorregeleenheid. Aan de hand van deze waarden regelt de regeleenheid vervolgens de brandstofdruk. De drukregelaar zelf bestaat uit een drukkamer met een membraan, dat door een veer wordt aangestuurd. Bovendien kon door de huidige technische mogelijkheden een optimalisering plaatsvinden. Bij oudere wagens zoals youngtimers of oldtimers is de benzinedrukregelaar van een terugloopleiding naar de tank voorzien. De brandstof werd gericht teruggeleid om altijd gekoelde brandstof in de brandstofleidingen te hebben. Dat was belangrijk omdat met name het warme startgedrag bij warme brandstof kan veranden. Warme brandstof neigt immers naar bellenvorming hetgeen de warme start tegenwerkt. Niettemin heeft ook de terugloop van de warme brandstof naar de tank een eendere uitwerking. Bepaalde ingrediënten van de brandstof die voor een onberispelijke koude start nodig zijn, kunnen door het voortdurende opwarmen van de tankinhoud verdampen. Tegenwoordig kan dit probleem anders worden opgelost. Zo kan de ventilator van de radiateur na het afzetten van de motor blijven draaien om de brandstof weer te koelen. Bij modernere motoren herkent de regeleenheid een warme of hete start en kan de injectievoorwaarden dienovereenkomstig wijzigen.
Hoe is een defecte branstofdrukregelaar te herkennen?
Er zijn niet veel typische kenmerken die glashelder op een defecte benzinedrukregelaar wijzen. Eerder moeten bij verdenking van een defecte drukregelaar een aantal metingen worden uitgevoerd. Het garagehandboek legt in de regel duidelijk vast, waar en hoe drukmetingen moeten worden doorgevoerd. Vervolgens moeten de overeenkomstige drukwaarden, die in het garagehandboek zijn aangegeven, met de verkregen meetwaarden worden vergeleken. Doen zich hier verschillen voor, betekent dit niet automatisch een defecte brandstofdrukregelaar. Zo kunnen er ook zich externe lekken (defecten aan de inlaatsensor) of ook interne lekken binnen het brandstofsysteem voordoen, die een discrepantie bij de brandstofdruk kunnen veroorzaken. Vermeldenswaard zijn de lekken aan de injectiekleppen of lekke brandstofleidingen. Is daarentegen de brandstofdrukregelaar defect, gaat het meestal om een beschadigd drukmembraan of een versleten of gebroken veer.
Motorloop- en starteigenschappen bij een defect aan de benzinedrukregelaar
Maar ook bij het starten en draaien van de motor kan een defect zich laten opmerken. Treedt een drukverlies op, is de warme start vaak zeer zwaar. Bovendien is bij het normale draaien van de motor ook de prestatie aanzienlijk beperkter. Daarbij moet erop worden gelet dat de motor gelijkmatig via alle cilinders blijft draaien. Bij moderne motoren kan de benzinedrukregelaar ook via de diagnose resp. foutopslag worden uitgelezen. Vervolgens moet erop worden gelet dat de betreffende fout na het documenteren en wissen van de foutopslag zich niet meer laat reproduceren.
Brandstofdrukregelaar snel en gemakkelijk in onze online auto-onderdelenshop bestellen
In onze uitgebreide vervangingsonderdelenshop bieden wij voor bijna alle gangbare motoren de passende brandstofdrukregelaar. U kunt de zoektocht via de zoekfunctie, de autogegevens of de categorieën en bouwgroepen uitvoeren. Bovendien kunt u de vervangingsonderdelennummers vergelijken. Alle aangeboden drukregelaars komen van gerenommeerde kwaliteitsfabrikanten. U kunt u benodigde drukregelaar dus van OEM-kwaliteit kopen. Behalve dit kwaliteitskenmerk controleren wij regelmatig steekproefsgewijs alle onderdelen op afwijkingen van het kwaliteitsniveau. Vanzelfsprekend bieden wij ook bij de benzinedrukregelaars onze gebruikelijke lage prijzen. De verzending van de drukregelaar volgt onmiddellijk op de geslaagde afronding van het bestelproces.