00#
43-6851

Stroomverdeler rotor voor jouw auto

Selecteer uw voertuig
Zoeken
Stroomverdeler rotor - 48H levering en 2 jaar garantie

Verdeler rotor van gekozen en leidende fabrikanten

  • BOSCH Stroomverdeler rotor ervaring
  • MAPCO Stroomverdeler rotor ervaring
  • VALEO Stroomverdeler rotor ervaring
  • TOPRAN Stroomverdeler rotor ervaring
  • METZGER Stroomverdeler rotor ervaring
  • JP GROUP Stroomverdeler rotor ervaring
  • JAPANPARTS Stroomverdeler rotor ervaring
  • DELPHI Stroomverdeler rotor ervaring
  • GROOT koopje op prijzen VEMO Verdeler rotor
  • GROOT koopje op prijzen BERU Verdeler rotor
  • GROOT koopje op prijzen BLUE PRINT Verdeler rotor
  • GROOT koopje op prijzen HERTH+BUSS JAKOPARTS Verdeler rotor
  • GROOT koopje op prijzen MAGNETI MARELLI Verdeler rotor
  • GROOT koopje op prijzen BUGIAD Verdeler rotor
  • GROOT koopje op prijzen NIPPARTS Verdeler rotor
  • GROOT koopje op prijzen ASHIKA Verdeler rotor
  • FACET
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • EFI AUTOMOTIVE
  • EPS

Stroomverdeler rotor kapot? » Slijtage opmerken • Foutoorzaken • Tips voor montage

Rotor van de ontstekingsverdeler – klein onderdeel van groot belang

Technische vooruitgang laat ook de ontsteking niet onberoerd

Moderne techniek in de auto-industrie is vandaag de dag net zo vanzelfsprekend als de mogelijkheid tot aanschaf van vervangingsonderdelen in geval van defecten, of deze reeds werden vastgesteld of zich aankondigen. Weliswaar hebben nieuwe inzichten tal van systemen in en om de automotor revolutionair veranderd. Niettemin zijn taak en functie van de meeste systemen in de auto nog dezelfde als jaren geleden. Dit geldt ook voor de ontsteking. Ook deze werd door nieuwe elektronisch aangestuurde apparatuur voortdurend gemoderniseerd. Het werkingsprincipe is echter hetzelfde gebleven.

De "vinger" draait rond op een as

In de auto's van de allerlaatste generatie vindt men vandaag de dag nauwelijks nog de vertrouwde elementen zoals verdelerkap, stroomverdeler (de delco) en rotor. Tegelijkertijd rijden er nog tal van auto's met deze geïnstalleerde componenten op onze wegen. Veilig in een behuizing onder de motorkap ondergebracht, bevinden zich onderin de bobines, terwijl de stroomverdeler en rotor bovenin te vinden zijn. De rotor (in Duitsland spreekt men ook wel van een "vinger") is op een as geplaatst, waarop hij rond draait. Aan de spits toelopende kant bevindt zich een contact. Zodra dit contact langs het contactoppervlak van de overeenkomstige cylinder in de verdelerkap loopt, wordt de ontsteking door een overspringende vonk veroorzaakt.

De rotor van de stroomverdeler moet uiterlijk om de 10.000 km worden gecheckt

Weigerende ontsteking van de motor, het moeten ondernemen van meerdere startpogingen, afslaan van de motor en schokkende beweging van de auto kunnen erop wijzen dat de rotor van de stroomverdeler zijn dienst niet meer naar behoren verricht. Natuurlijk is dit onderdeel door zijn voortdurende belasting aan hoge slijtage blootgesteld en uiteraard kunnen ook de contacten van de rotor roesten. Om te vermijden dat dergelijke schade optreedt, dienen deze onderdelen elke 10.000 km aan een nauwkeurige zichtcontrole te worden onderworpen. Reparatie is niet aan te bevelen. De betere oplossing is vervanging van de complete kap met bobines, verdelers en rotor teneinde na de vervanging weer vol vertrouwen in een compleet vernieuwd ontstekingssysteem te kunnen doorstarten.

Werkzaamheden aan de ontsteking dient u aan de expert over te laten

Voorzichtigheid is bij reparatiewerkzaamheden geboden wanneer u deze zelf wilt uitvoeren. De aanwezige hoogspanning in de ontsteking kan tot 40.000 Volt bedragen en betekent levensgevaar bij onvakkundig handelen! Het is raadzaam vaklui in een bevoegde garage de opdracht hiertoe te geven. Alleen zij zijn in staat, de voor- en nadelen van een complete vervanging tegen de vervanging van afzonderlijke componenten af te wegen. Dit dient u over de rotor van de ontstekingsverdeler te weten:

  • ook moderne ontstekingssystemen werken volgens traditionele principes
  • de rotor van de ontstekingsverdeler is een essentieel onderdeel van de ontsteking
  • de rotor functioneert als een soort "vinger" of "voeler"
  • hij is op een as aangebracht en draait rond
  • zonder rotor van de ontstekingsverdeler zou geen verbranding van het lucht/brandstofmengsel plaatsvinden
  • hij is vaak aan hoge slijtage onderhevig
  • typische symptomen doen zich voor bij een mankement van het vervangingsonderdeel
  • daarom moet hij ongeveer elke 10.000 km in ogenschouw worden genomen
  • in het ontstekingssysteem kan hoogspanning tot 40.000 Volt levensgevaar betekenen
  • alle reparatie- en onderhoudswerkzaamheden hieraan zouden uitsluitend moeten worden uitgevoerd door experts.

Suggesties voertuigonderdelen:
Stroomverdelerrotor
Distributeur rotor AUTOMEGA 150095210
  • Voor fabrikant: BOSCH
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Lengte [mm]: 37
  • Hoogte [mm]: 22
  • Diameter steun [mm]: 10,2
  • Conditie:  Geheel nieuw
150095210 AUTOMEGA Distributeur rotor auto prijs
AUTOMEGA | 150095210
3,07 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Verdeler rotor BERU EVL029
  • Voor fabrikant: System BOSCH/PAL
  • Materiaal: Polyester
  • Diameter steun [mm]: 14,4
  • Ontstekingsverdeler / rotor: Ontstoring, 5kOhm, Met borglip
  • Conditie:  Geheel nieuw
EVL029 BERU Verdeler rotor auto prijs
BERU | EVL029
6,11 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Stroomverdeler rotor BERU EVL087
  • Voor fabrikant: System BOSCH
  • Materiaal: Polyester
  • Ontstekingsverdeler / rotor: Ontstoring 1Kohm
  • Conditie:  Geheel nieuw
EVL087 BERU Stroomverdeler rotor auto prijs
BERU | EVL087
9,60 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Distributeur rotor VALEO 664203
  • Voor fabrikant: DUCELLIER
  • Ontstekingsverdeler / rotor: Geen ontstoring
  • Gewicht [kg]: 0,021
  • Conditie:  Geheel nieuw
664203 VALEO Distributeur rotor auto prijs
VALEO | 664203
6,08 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Verdeler rotor JP GROUP 1191300700
  • Voor fabrikant: BOSCH
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie:  Geheel nieuw
1191300700 JP GROUP Verdeler rotor auto prijs
JP GROUP | 1191300700
3,86 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Stroomverdeler rotor BERU EVL134
  • Voor fabrikant: System BOSCH
  • Weerstand [Ohm]: 1000
  • Materiaal: Polyester
  • Monteerwijze: Gestekt
  • Diameter steun [mm]: 10,2
  • Conditie:  Geheel nieuw
EVL134 BERU Stroomverdeler rotor auto prijs
BERU | EVL134
6,97 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Distributeur rotor BOSCH 1 987 234 064
1 987 234 064 BOSCH Distributeur rotor auto prijs
BOSCH | 1 987 234 064
16,14 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Verdeler rotor VEMO V99-70-0001
  • Voor fabrikant: Bosch
  • Gewicht [kg]: 0,02584
  • Productlijn: Original Quality
  • Verpakkingsbreedte [cm]: 5,8
  • Verpakkingshoogte [cm]: 3,3
  • Verpakkingsdiepte [cm]: 3
  • Conditie:  Geheel nieuw
V99-70-0001 VEMO Verdeler rotor auto prijs
VEMO | V99-70-0001
6,03 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Stroomverdeler rotor BOSCH 1 234 332 422
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie:  Geheel nieuw
1 234 332 422 BOSCH Stroomverdeler rotor auto prijs
BOSCH | 1 234 332 422
47,68 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Distributeur rotor QUINTON HAZELL XR84
  • Lengte [mm]: 39
  • Hoogte [mm]: 39
  • Ontstekingsverdeler / rotor: Afgeschermd
  • Gewicht [kg]: 0,03
  • aanvullende informatie: CI
  • Conditie:  Geheel nieuw
XR84 QUINTON HAZELL Distributeur rotor auto prijs
QUINTON HAZELL | XR84
4,57 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Verdeler rotor BOSCH 1 234 332 273
  • Weerstand [kOhm]: 1
  • Conditie:  Geheel nieuw
1 234 332 273 BOSCH Verdeler rotor auto prijs
BOSCH | 1 234 332 273
12,04 €
Conditie:  Geheel nieuw
Stroomverdelerrotor
Stroomverdeler rotor RIDEX 691R0011
  • Weerstand [Ohm]: 1000
  • Materiaal: Polyester
  • Monteerwijze: Gestekt
  • Diameter steun [mm]: 14,4
  • Conditie:  Geheel nieuw
691R0011 RIDEX Stroomverdeler rotor auto prijs
RIDEX | 691R0011
3,43 €
(Prijs per stuk)
Conditie:  Geheel nieuw