00#
14-9902

Turbodruk, sensor voor jouw auto

Selecteer uw voertuig
Zoeken
Turbodruk, sensor - 48H levering en 2 jaar garantie

Turbodruksensor van gekozen en leidende fabrikanten

  • BOSCH Turbodruk, sensor ervaring
  • FEBI BILSTEIN Turbodruk, sensor ervaring
  • TOPRAN Turbodruk, sensor ervaring
  • SWAG Turbodruk, sensor ervaring
  • METZGER Turbodruk, sensor ervaring
  • HELLA Turbodruk, sensor ervaring
  • DELPHI Turbodruk, sensor ervaring
  • MEAT & DORIA Turbodruk, sensor ervaring
  • GROOT koopje op prijzen VEMO Turbodruksensor
  • GROOT koopje op prijzen BERU Turbodruksensor
  • GROOT koopje op prijzen BLUE PRINT Turbodruksensor
  • GROOT koopje op prijzen HERTH+BUSS JAKOPARTS Turbodruksensor
  • GROOT koopje op prijzen MAGNETI MARELLI Turbodruksensor
  • GROOT koopje op prijzen TRISCAN Turbodruksensor
  • GROOT koopje op prijzen HJS Turbodruksensor
  • GROOT koopje op prijzen MEYLE Turbodruksensor
  • BUGIAD
  • HERTH+BUSS ELPARTS
  • FACET
  • EFI AUTOMOTIVE

Turbodruk, sensor kapot? » Slijtage opmerken • Foutoorzaken • Tips voor montage

Spruitstukdruksensoren, veelal als MAP-sensoren aangeduid, zijn in veel, maar niet alle motoren te vinden. Zoals andere elektromechanische onderdelen kunnen ook MAP-sensoren een defect vertonen. Wij bieden u hier in onze auto-vervangingsonderdelenshop een grote keuze aan alle gangbare MAP-sensoren. Het betreft uitsluitend hoogwaardige merkproducten. Zoals altijd kunnen wij u ook hier aantrekkelijke prijzen bieden.

Positie van de MAP-sensor

De Manifold Absolute Pressure (MAP)-sensor heeft, zoals de naam al zegt, met het aanzuigspruitstuk van de motor te maken. Hij is hier echter niet noodzakelijkerwijs te vinden. Oftewel is de MAP-sensor direct bij het aanzuigkanaal geïnstalleerd of via een onderdrukleiding ermee verbonden. Bij het laatstgenoemde voorbeeld bevindt zich de elektromechanische sensor aan of in de regeleenheid. Daarbij vervangt de spruitstukdruksensor de luchtmassameter of vult hem aan. Hij kan ook als sensor voor de hoogte boven de zeespiegel (a.d.h.v. NAP) ingezet worden om de brandstofinjectie aan de atmosferische druk aan te passen.

Verschillende uitvoeringen van de MAP-sensor

Bij deze sensor worden twee werkingsprincipes onderscheiden. Een sensor, die met absolute druk werkt (zoals de afkorting MAP aangeeft) alsmede de sensor die met relatieve druk werkt. Dat betekent oftewel relatief t.o.v. de atmosferische druk (van het Engelse woord "gauge" afgeleid, vaak met "g" aangeduid), of in een afgedichte drukruimte met eigen gedefinieerde druk (sealed gauge). Een MAP-sensor wordt vaak met een "a" gekenmerkt. Met name als hogedruksensor is hij niet noodzakelijkerwijs in de motor geïnstalleerd. Deze druksensor wordt als foutbron dan ook vaak overzien.

In deze motoren is er al of niet een MAP-sensor

Bij motoren met centrale injectie (SPI) is een smoorkleppotentiometer voorhanden. Een MAP-sensor ontbreekt hier. Bij meerpuntsinjectiesystemen is de sensor wel aanwezig, doch zoals gezegd vaak in combinatie met een luchtmassameter. Overigens kunt u ook smoorkleppotentiometers, luchtmassameters en natuurlijk ook luchthoeveelheidsmeters van gerenommeerde fabrikanten tegen eersteklas voorwaarden in onze onderdelenshop kopen. Bij MAP-sensoren die in de regeleenheid zitten en via een onderdrukleiding met het aanzuigspruitstuk zijn verbonden, kan de onderdrukslang als mogelijke foutbron (onderdrukslang niet van siliconen, maar bijvoorbeeld van PVC en daardoor sneller broos) niet worden uitgesloten. Een defecte MAP-sensor is vaak merkbaar vanwege een letterlijk ongecontroleerde en onderbroken gasrespons. Het is echter vaak niet vast te stellen of het defect bij de luchtmassasensor of de MAP-sensor moet worden gezocht. Daarom moet de opsporing van fouten aan deze druksensoren uitsluitend door ervaren auto-experts worden uitgevoerd.

Let op de keuze voor een passende MAP-sensor

De ontwikkeling maakt ook bij de MAP-sensoren snelle schreden voorwaarts. Daarom kan het bij een qua bouw identieke motor wel eens voorkomen, dat er verschillende uitvoeringen van de sensoren van toepassing zijn. Aan de hand van de vervangingsonderdelencatalogus van de autofabrikant of het vervangingsonderdelennummer op de oude druksensor is dan een eenduidige indeling mogelijk. Wanneer bij uw wagen tussen aanzuigspruitsuk en druksensor de reeds genoemde drukslangen voorhanden zijn, is het tevens raadzaam te checken of het een duurzame siliconenslang of een voor slijtage vatbare PVC-slang is. Vanzelfsprekend verkrijgt u ook deze onderdelen bij ons.

Uw MAP-sensor voordelig en snel in onze auto-onderdelenshop bestellen

Maak voor uw zoektocht gebruik van de zoekfunctie, de overzichtelijke categorieën of vul uw autogegevens in. Na geslaagde afsluiting van het bestelproces volgt de verzending onmiddellijk. Wij bieden u tevens de mogelijkheid, een klantenbeoordeling te geven. Hier kunt u zich ook via de andere beoordelingen informeren, hoe goed onze dienstverlening, prijzen, productkwaliteit, etc. zijn. Het betreft uitsluitend vervangingsonderdelen van OE-kwaliteit van gerenommeerde fabrikanten.


Suggesties voertuigonderdelen:
Turbodruksensor
MAP sensor BOSCH 0 281 006 028
0 281 006 028 BOSCH MAP sensor auto prijs
BOSCH | 0 281 006 028
26,88 €
Conditie:  Geheel nieuw
Turbodruksensor
Turbodruksensor BOSCH 0 281 006 059
0 281 006 059 BOSCH Turbodruksensor auto prijs
BOSCH | 0 281 006 059
26,59 €
Conditie:  Geheel nieuw
Turbodruksensor
Luchtdruksensor RIDEX 161B0007
  • Aantal contacten: 3
  • Connectorhuisvorm: Ovaal
  • Aantal gaten voor montage: 2
  • Druk van [kPA]: 10
  • Druk tot [kPA]: 127
  • Conditie:  Geheel nieuw
161B0007 RIDEX Luchtdruksensor auto prijs
RIDEX | 161B0007
13,43 €
(Prijs per stuk)
Conditie:  Geheel nieuw
Turbodruksensor
Inlaatspruitstuk druksensor BOSCH 0 261 230 234
0 261 230 234 BOSCH Inlaatspruitstuk druksensor auto prijs
BOSCH | 0 261 230 234
23,60 €
Conditie:  Geheel nieuw
Turbodruksensor
Inlaatdruksensor BOSCH 0 261 230 266
0 261 230 266 BOSCH Inlaatdruksensor auto prijs
BOSCH | 0 261 230 266
20,91 €
Conditie:  Geheel nieuw
Turbodruksensor
Sensor vuldruk BOSCH 0 281 002 996
  • Temperatuur van [°C]: -40
  • Temperatuurbereik tot [°C]: 130
  • Conditie:  Geheel nieuw
0 281 002 996 BOSCH Sensor vuldruk auto prijs
BOSCH | 0 281 002 996
35,44 €
Conditie:  Geheel nieuw
Turbodruksensor
Vuldruk sensor RIDEX 161B0002
  • Aantal contacten: 4
  • Connectorhuisvorm: D-vorm
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met ingebouwde luchttemperatuursensor
  • Druk van [kPA]: 11
  • Druk tot [kPA]: 307
  • Conditie:  Geheel nieuw
161B0002 RIDEX Vuldruk sensor auto prijs
RIDEX | 161B0002
10,32 €
(Prijs per stuk)
Conditie:  Geheel nieuw
Turbodruksensor
Turbodruk, sensor RIDEX 161B0009
  • Aantal contacten: 4
  • Connectorhuisvorm: D-vorm
  • Aantal gaten voor montage: 2
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met ingebouwde luchttemperatuursensor, Met afdichtring
  • Druk van [kPA]: 20
  • Druk tot [kPA]: 254
  • Conditie:  Geheel nieuw
161B0009 RIDEX Turbodruk, sensor auto prijs
RIDEX | 161B0009
13,18 €
(Prijs per stuk)
Conditie:  Geheel nieuw
Sensor, vuldruk
MAP sensor NTY ECM-PL-000
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met ingebouwde luchttemperatuursensor
  • Serienummer: ECM-PL-000
  • Conditie:  Geheel nieuw
ECM-PL-000 NTY MAP sensor auto prijs
NTY | ECM-PL-000
12,91 €
Conditie:  Geheel nieuw
Turbodruksensor
Turbodruksensor BOSCH 0 281 006 108
0 281 006 108 BOSCH Turbodruksensor auto prijs
BOSCH | 0 281 006 108
30,29 €
Conditie:  Geheel nieuw
Turbodruksensor
Luchtdruksensor RIDEX 161B0018
  • Aantal contacten: 4
  • Connectorhuisvorm: Ovaal
  • Aantal gaten voor montage: 1
  • Druk van [kPA]: 45
  • Druk tot [kPA]: 370
  • Conditie:  Geheel nieuw
161B0018 RIDEX Luchtdruksensor auto prijs
RIDEX | 161B0018
13,18 €
(Prijs per stuk)
Conditie:  Geheel nieuw
Turbodruksensor
Inlaatspruitstuk druksensor BOSCH 0 281 006 076
  • Temperatuur van [°C]: -40
  • Temperatuurbereik tot [°C]: 130
  • Conditie:  Geheel nieuw
0 281 006 076 BOSCH Inlaatspruitstuk druksensor auto prijs
BOSCH | 0 281 006 076
26,54 €
Conditie:  Geheel nieuw